A csónakmotorok téli elrakásáról:
Mint ahogyan azt korábban leírtuk, a motorjainkon érdemes egy-két fontos dolgot megtennünk, mielőtt télire elraknánk őket. A külmotorok többségénél a vízszivattyú jutatja el hűtőfolyadékot a vízjáratokba, majd leállást követően a víz többsége kifolyik az alsó járatokból. Érdemes kivétel után hűtővíz rácsatlakoztatással, motoröblítővel járatni alapjáraton, majd belső motorkonzerváló spray-vel lassan a szívótorokba befújni, mely a motor lefulladását fogja eredményezni. Ez a motor belsőkonzerválására szolgál. A motort álló helyzetben szokás tárolni. Ugyanakkor a járatokban itt is marad felesleges folyadék, melyet ha a motorunk méretei engedik, álló helyzetben döntögetéssel kellőképpen eltávolítható. Mi a biztonság kedvéért kompresszorral is át szoktuk fújni. Száradás után a külső felületeket, a motorfedő alatti részeket, konzerváló spray-vel javasolt befújni. Ügyeljünk arra, hogy téli elrakásánál, ha a motorunkat hideg és nyirkos helyen tároljuk, a karburátor, a légszűrő levegőbeömlő csonkjánál, illetve a kipufogó nyílásánál tömítsük el. Ez azt a célt szolgálja, hogy az állás során a belső alkatrészek ne kapjanak párát. Erősen javasoljuk ugyanakkor az üzemanyag konzerváló folyadék használatát is. Tavaszi üzembe helyezésnél, ezek az intézkedések , erősen megkönnyítik az első indítást.