Ne feledjük!
A csónakmotoroknak is szükséges, a szezon utáni karbantartások. Mielőtt elraknánk a motorokat télire, ne feledkezzünk meg a szükséges karbantartásokról. A vízjáratok víztelenítéséről, és a karburátok tisztításáról, főképpen kétütemű motoroknál. A karburátorban maradt üzemanyag elpárolgása után, a karburátor aljában megmaradt olaj, idővel rászárad a felületre. Ez további problémát okozhat, a következő használatnál. Ugyan ez elmondható az üzemanyag szűrőről is. A vízjáratok tisztítása sem elhanyagolandó. Használatból adódóan, ezek is vízkövesednek és lepedékek ülnek ki, a járatok falára. Ezek rontják a motor hűtését. A termosztát, ha rendelkezik ilyennel, az üledékek és vízkő miatt idővel a működésében fogja gátolni, majd nem működni. Jobb esetben nyitva marad és folyamatos átáramlást biztosít, de ennek függvényében a motorunk nem fogja elérni az üzemi hőmérsékletet. Rosszabb esetben csukott állapotban marad és ez a motor túlmelegedését fogja eredményezni. Nem árt ellenőrizni a tömítések állapotát, berántót, karburátort, üzemanyagszűrőt, vízkereket, termosztátot, gyertyát, vízjáratokat, hajtóművet, olajakat, a fáradó,- mozgó,- nyíródó alkatrészeket, a motor kompresszióját sem. Mi úgy gondoljuk, hogy ezek a karbantartások elengedhetetlenek, a csónakmotor egészséges működése céljából. Amikor már gyengén, szakaszosan folyik a víz az ellenőrző nyíláson, akkor érdemes szakemberhez fordulni, vagy ha értünk hozzá, ellenőrizni a vízjáratokat, vízkereket, hűtési köröket. Ha már fennállnak ezek a problémák ne hallogassuk, mert ez további károsodást és a motor élettartamát is csökkentheti.